Persbericht: Easy Shipper wordt Sendr

Sendr is voortaan de nieuwe naam voor de Easy Shipper dienst van ShopWeDo.

Met deze naamswijziging wil het Mechelse bedrijf van Kenny Van Paesschen  (foto: rechts) en Veronique Bogaerts (foto: midden) een duidelijk onderscheid creëren tussen hun e-fulfilment diensten en de verzendsoftware.

“Voor sommige klanten was het vaak verwarrend en dat is nu opgelost” aldus Kenny Van Paesschen “ShopWeDo is de naam van ons e-fulfilment bedrijf en Sendr van de online verzendsoftware.”

Sendr is een online dienst voor bedrijven waarmee je snel, goedkoop en contractloos pakjes kan versturen via Bpost, Postnl, DHL en DPD. Je registreert je gratis online en kan meteen beginnen verzenden aan tarieven die je normaal pas kan krijgen wanneer je heel veel pakjes verzendt.
Je kan Sendr gewoon via de website gebruiken of ook koppelen aan je webshop. Er wordt ook gewerkt aan een app voor je smartphone.

“Vanuit onze e-fulfilment business is vorig jaar het idee voor Sendr ontstaan. De software die initieel gemaakt is voor onze eigen logisti eke e-commerce diensten bleek al snel iets te zijn wat eigenlijk elke zelfstandige, KMO of bedrijf kon gebruiken.” zegt Kenny “Bij wijze van test zijn we de verzendservice gestart onder de noemer Easy Shipper en nu een jaar later hebben we 1300 klanten waarvan er momenteel 500 elke dag gebruik maken van Sendr.”

Sendr is een open platform waar de gebruiker kiest uit het beschikbaar carrier aanbod.
Wil je via Bpost verzenden of gebruik je voor zendingen naar Nederland liever Postnl? De keuze is aan de gebruiker.

“De goedkope prijzen zijn natuurlijk belangrijk maar het meest gehoorde argument om met Sendr te werken, is wel het gebruiksgemak en het ruime onafhankelijke carrier aanbod van ons platform. Het ene pakje verzend je nu eenmaal liever met Bpost dan het andere.” Aldus Veronique Bogaerts .

Er wordt constant gewerkt aan het uitbreiden van de mogelijkheden, zo worden dit najaar nog de Kariboo! spots geïntegreerd. En met tal van andere carriers wordt er momenteel rond de tafel gezeten om te kijken of ze kunnen aansluiten op ons platform.

“Ook aan het ophalen van de Sendr pakketten wordt gewerkt.” geeft Kenny nog mee. “We willen zo snel mogelijk een complete verzendservice gaan aanbieden aan zoveel mogelijk Belgische bedrijven en dat kan door ook de ophalingen te gaan organiseren. Hiervoor praten we momenteel met een partij dit dit voor ons in alle grote Beglische steden zou kunnen faciliteren.”

In Mechelen worden de pakjes van heel wat handelaars die Sendr gebruiken elke dag gezamenlijk opgehaald door fietskoeriers. Deze pakjes worden ’s nachts gesorteerd en naar de de respectievelijke carriers vervoerd. En zo wordt een groot aantal van de Sendr zendingen de volgende dag al afgeleverd.

Met Sendr hebben Kenny en Veronique hun derde succesvol e-commerce bedrijf opgericht. Ondertussen zijn ze met Sendr ook al actief in Nederland.

Foto: Jens De Schrijver, Veronique Bogaerts, Kenny Van Paesschen